2011/12/31

Up and Down Escape



Yeni kaçış oyunu.


Oynamak için tıklayınız…Click to play…>>>>

14 yorum:

  1. selamlar:)) inat ettim dünden beri bakıyorum oyuna eg ye baktım. birinci odadaki şifreyi azıcık daha uğraşsam bulacakmışım:)
    mantık olarak anlatmaya çalışayım sonra doğrudan şifreyi vereyim.
    şifreli bölümün sol altında renkli parçaların üzerinde sayılar var toplamı 6 yapıyor parçaların şekillerine ve birleşimi esnasında ortaya çıkan geometrik boşluklara bakınca şifreli yerdeki siyah beyaz parçalarda hangi sayının kaç kere kullanılacağı bulunuyor 1. parçada 3 3 2 bloklarının görüntüsü var toplamı 8 böyle devam ediyoruz
    şifre 8645

    YanıtlaSil
  2. 2. odada duvarda roma rakamlarına göre 8 in karşılığı olan V III var ama = 5 diyor aslında orada V iki çubuk I I I üç çubuk toplamda da 5 çubuk var mantığı güdülmüş.şifreli yerde 3 yazıyor ve küçükten büyüğe sayılar yazmamız lazım yukardaki mantığa göre yapacağız ama. yani roma rakamı olarak yazdığımız her sayıda 3 çubuktan fazlası olmayacak
    Bu durumda şifre:
    III < IV < VI < IX
    diğer odaya geçiyoruz bu arada bunu kendim buldum ayıptır söylemesi:))))

    YanıtlaSil
  3. üçüncü odada kapıdaki altgeni saat gibi düşünürsek 0-2 arası boşluk duvardaki ipucuna göre kırmızı yani sağ en üst tek çubuk 2-6 arası mavi

    YanıtlaSil
  4. 6-10 arası yeşil
    10-12 arası mavi yaıpılnca kapı açıldı bir sütun alıyoruz

    YanıtlaSil
  5. sütunu bir önceki odada şifre yerinin altında zemindeki siyahlığa koyuyoruz sonra en son odaya geçip kolu indirince tavandan inen duvar düğmeli yere kadar iniyor

    YanıtlaSil
  6. bir sonraki yere geçince önce tavanda ve tabandakilerden başka hiçbir şey göremedim geri geldim düğmeye bir kere daha tıkladım duvar yukarıya kadar çıktı şimdi ipucu ve şifreli yer var

    YanıtlaSil
  7. buradaki mantık aslında çok güzel ama benim bulmam birkaç günü alırdı herhalde kopya çeke çeke gidiyorum ama şifre mantıkları hoşuma gidiyor:)
    şimdi sola ve sağa oklar verilmiş sola doğru gidince 1 azaltıyoruz sağa gidince 1 arttırıyoruz. buna göre devreler gibi düşünelim. en sondaki 5 sola doğru birer basamak azalarak en baştaki kırmızı butona denk geliyor her basamakta bir azlınca 2 oluyor en baştaki 5 sağa doğru bir artarak yeşille birleşiyor toplamda 8 oluyor ikinci 5 bir azalıp bir artıyor tekrar bir defa daha azalıp bir defa daha artıyor maviyle birleşiyor yine 5 oluyor toplamda
    3. 5 bir artıp birazlıyor sarı butonla devre kuruyor toplamda yine 5 oluyor
    umarım anlatabilmişimdir işte resim alabilseemm çook kolay olacak:)))
    sonuçta şifre 2558

    YanıtlaSil
  8. gerçi ben yanlış devre kurmuşum şimdi anladım ben sıralı yapacağız sanmıştım yani 1. beş kırmızıyla (yani birinci butonla gibi)
    neyse açılan yerden ip aldım diğer odaya geçtim duvarı yarıya kadar indirdim düğmeyle tavan alçaldı ipi tavan-taban arasına taktım tekrar diğerodaya gidip duvarı tamamen kaldırdım gidebilirim artık

    YanıtlaSil
  9. yeni yerde kapının üzerinde 3D 3A 4R yazıyor sağdaki panelde renkli kutucuklar ve üzerinde yazılar var 3D üçüncü harfi D olanı tıklıyoruz önce sonra 3. harfi A sonra 3. harfi R
    bu durumda yeşil kırmızı beyaz oluyor bu basitti. kolu indiridim merdiven çıktı

    YanıtlaSil
  10. merdivenden yukarı çıktım mavi kollu bir yer çıktı yukarda kırmızı bir kol gözüküyor ama ulaşılmıyor iki sağa gidince tavandan ip sarkıttığımız yere geliyoruz nasıl yaptım tam anlamdaım anlatamıyorum da ama birkaç kez dolandım aynı yerlere farklı yerlerden çıkılıyor ama bir kolu kapatmamız gerekiyor sanırım merdivenlerden çıkınca karşımıza çıkan mavi kollu yerden sağa giderken karşımıza çıkan kırmızı kolu indirdim.oyunu bitireyim tekrar açıp bakacağım neticede en son renkli butonların olduğu yere gelip merdivenlere tıklayınca mavi kollu yerdeki tavandaki kırmızı kol aşağı inmiş
    tamam tekrar açmaya gerek yok tekrar baktım.diğer odalarda bir şifreyi çözünce tekrar ipuçlarına zoomlanmıyor ya da geri dönülemiyordu da.
    renkleri girince çıkan merdivenden yukarı çıkıyoruz mavi kolu indirip sağa gidiyoruz sağda kırmızı kolu indirip bir sağa gidiyoruz.tavndan ip sarkıttığımız ekrana dönmüş oluyoruz oradan aşağı indiğimizde tekrar renk girdiğimiz odaya dönmüş oluyoruz merdivenlere tıklayınca kırmızı kollu duvar aşağı inmiş oluyor okul indirip geri geliyoruz ve sola doğru gidince devamlı en son yere geliyoruz.

    YanıtlaSil
  11. son yerde soldaki panelde yeşil yerleri soldan sağa 5 tanesini siyah yaptım 6. yeşil alttan az bir yer siyah sonuncuda siyah
    aslında ben haritaya bakarak (ekranın sağındaki) ilk 6 yı siyah yapmıştım kurcalarken açıldı.bir nesne aldık ama ne

    YanıtlaSil
  12. aldımız nesneyi bir sağa geçtim mavi kollu yerde zemindeki aşğı giden yerin sağına bıraktım. tekrar bir sağ ekrana geçtim kırmızı kolu bir indirip bir kaldırdım geri geldim ki nense ezilmiş

    YanıtlaSil
  13. ezilen nensneti aldım en son ekrana gittim kapının sağındaki yere tıkladım sanırım manyetik kart yaptık:))

    YanıtlaSil
  14. veee çıktımm ohhh şükür azıcık kopyalar oldu ama esasında bulup da neticeye varamadığım yerlerde işe yaradı kopyalar:))
    oynayanlardan daha iyi anlatan ya da resim alabilen olursa sevinirim:)

    YanıtlaSil