2011/09/18

Riddle Teaching

Riddle tarzı yeni oyun.
Oynamak için tıklayınız…Click to play…>>>>

18 yorum:

  1. level1: her satırın ilk harfleri

    level2: sayfanın en altında açıklama var. bulduğumuz kelimenin ilk harfini atıp kalan 4 harfle anagramla kelime türetiyoruz.

    level 3: alfabenin bütün harflerini bir kez kullanarak yapılan cümleye verilen isimmiş. Mr. Jock, TV quiz, PHD bags few lynx! cümlesini googleda arayınca çıkıyor.

    level4:sayfadaki işlemleri yapınca 0 ve 1 lerden oluşan 8 basamaklı 5 sayı çıkıyor.

    evif + xis - net=
    eerht * ruof + ruofytnewt / xis - evif =

    bunlar tersten okunacak. alttakilerde translate de dili algıla diyerek satır satır çevrilince çıkıyor. (bazıları satırın tamamını yazınca çevrilmiyor onları tek tek yada ikili yazınca çevirdi sonuçta çıkan sayılar:01101101 01101111 01110010 01110011 01100101

    çıkan sayıları http://www.purplehell.com/riddletools/

    linkindeki binary ascii çeviriciyle çeviriyoruz.cevabı bulamadıysanız eğer morse olacak

    level5: en altta 1=nokta 0=çizgi yazıyor. 1 ve 0 ları nokta ve çizgiye çevirip mors alfabesinde çeviriyoruz.

    level6: sayfanın en altında yine ipucu var rakam gruplarındaki yerlerine nokta olarak koyup braille alfabesiyle çeviriyoruz.

    level7:takıldım??

    YanıtlaSil
  2. Vay vay vayyy :) Riddle :)) Eatzel, işim olmasa gelirdim ben de ama..
    Bir de ingilizce :) Katlediyorum sonra ben bu riddle ları.. 3er 5 er giderek :)

    YanıtlaSil
  3. level7: resim bilgilerini görüntüleyince her işaretin anlamı çıkıyor. yada her resmin üzerine sağ tıklayıp resme bak deyince adreste harfin ismi yazıyor. http://www.purplehell.com/riddletools/danceman.htm
    burda da var aynısı

    YanıtlaSil
  4. selam eskiz :)
    gelde yardım et biraz. zorlaşmaya başladı artık bulamıyorum cevapları :)

    YanıtlaSil
  5. level8: http://www.purplehell.com/riddletools/autokey.htm

    YanıtlaSil
  6. level 9: sudokuyu çözüp harflerin sayı değerlerini buluyoruz. sonra alttarafta yeşil harflara göre grupluyoruz basıları tek harf bazıları iki harf. sonra çıkan sayıların alfabede karşılıklarını buluyoruz. ama sayfanın adresine değil sayfadaki http://riddletaught.webs.com/ linkini adrese yazıp arkasına yazıyoruz.

    YanıtlaSil
  7. level 10: paulschou yu google da arayınca dönüştürücü sayfası bulunuyor.
    orada base 64 kısmına yazınca cevap çıkıyor. go to kısmını yazmadan.

    egg level: bunuda aynı dönüştürücüde binary kısmına yazıyoruz.

    level 9 a geri döndük.

    YanıtlaSil
  8. ikinci level 9 da dokuzun roma rakamı karşılığını yazıyoruz tekrar 10.level

    YanıtlaSil
  9. level 10 için kopya baktım.
    yukarda yazdığım dönüştürücüde dec/char kısmına 123456789 yazıyoruz hex kısmında çıkan sayının ingilizce okunuşunu adrese yazıyoruz.

    level X çıktı adrese finish yazdım notfound çıktı altta açıklama var ama anlamadım.

    YanıtlaSil
  10. finish fince anlamında da kullanılıyor olabilir. ama neyin fince karşılığını yazıcaz acaba

    YanıtlaSil
  11. Bitti mi eatzel :)) Bittiyse başlayayım :)) Ya bir onceki gibi uzun değildir inşallah bu oyun da.. Başlayacağım şimdi ama uzunsa bırakamıyorum sonra.. Bak bir onceki oynadıgım hala bitmedi, oyun yoklugunda hep aklıma geliyor, zor engelliyorum kendimi ona bakmamak için :)

    YanıtlaSil
  12. sanırım bitmedi level x deyim ben. galiba son level.

    YanıtlaSil
  13. evet level x de tamam :)

    finish yani son (ingilizcesi)
    hevei fişek gösterisi var sonunda

    YanıtlaSil
  14. yakaladım sanırım seni, ama anlamadığım, 2 ayrı sayfada mı gidiyor bu oyun?

    YanıtlaSil
  15. hmmm ben de her iki sayfada da finish kabul etmedi

    YanıtlaSil
  16. tamam tamam oldu :) yanlış anlamışım ben seni :)

    YanıtlaSil
  17. Çok sağol, sayende ben de bitirdim ama, diğer level nine acık kaldı hala... Anlayamadım ben bu işi... Neyse bitti sonuçta..
    Teşekkurler...
    Riddle'ları seviyorum, ama birileri çözünce peşinden giderek çözmeyi daha cok seviyorum, buna karar verdim :))))

    YanıtlaSil